Звіт директора 2015/2016

 

З В І Т

директора Львівського вищого професійного училища дизайну та будівництва про виконану роботу за 2015/2016 навчальний рік.

 

Шановні колеги!

Пройшов ще один рік нашої з вами роботи. Який  він був? Відповідь можна дати однозначну – надважким. Зумовлено це було багатьма  аспектами: початок навчального року був, на жаль, традиційний: недобір учнів, невирішені кадрові питання, були проблеми з відкриттям та легалізацією навчальних груп. Але найважчим було питання  фінансування навчальних закладів системи профтехосвіти.

У звіті про виконану роботу за 2015/2016 навчальний рік хочу зробити аналіз діяльності колективу: що вдалося? над чим потрібно допрацювати? що змінити? які плани на майбутнє?

Свою доповідь я поділю на розділи, які характеризують  роботу навчального закладу в цілому. Забігаючи наперед, скажу, що загальний результат буде тільки тоді, коли не буде упущень на жодному напрямку, а робота керівника буде якісною тоді, коли колектив буде працювати, як один механізм. Що ж ми отримали в результаті? Як я вже  відмітив, початок навчального року був не зовсім вдалим: невиконання плану держзамовлення на підготовку робітничих кадрів стало причиною малочисельних навчальних груп. Все це згодом владналося, але з великими труднощами.

Згадаймо, коли був внесений  проект бюджету на 2016 рік і як його приймали в парламенті.  Громом серед грудневої ночі був результат Державного бюджету від 25.12.2015 р. Стаття 27 цього документу зобов’язала місцеві бюджети фінансувати профтехосвіту. Всі були збентежені - як бути, як жити і працювати? Львівською міською радою були внесені зміни до бюджету міста і на  22 об’єкти в м.Львові  було виділено 218 млн.грн, що дало якусь надію на життя, але з обмеженими рамками використання коштів.

Для керівників навчальних закладів, які володіють фінансовою ситуацією, було зрозуміло, що це був красивий жест міста на фоні надскладної ситуації в Україні. Місцева влада почала інтенсивно піднімати питання передачі майна, землі на баланс міста. Але із зміною уряду ситуація змінилася і почалися рухи фінансів не на користь навчальних закладів. Почалися зміни в кошторисних призначеннях КЕК2210, 2240, а це життєво важливі артерії для нашого навчального  закладу. Ми швидко привикаємо до доброго і забуваємо просту істину, що  добре не буває постійно…  Життя – це постійні змінні полоси, то біла, то чорна. Коли місцевим органам влади стало зрозуміло, що майна і земельних ділянок можна не дочекатися, почалися різкі зміни кошторисних призначень в сторону зменшення. Я не буду Вас втомлювати цифрами, але коштів стало значно менше, а  плани створення належних  побутових умов в навчальному закладі залишилися, тому потрібно змінювати споживацьку позицію на  звитяжну, почати працювати і розумово, і фізично.

Тепер розглянемо наші успіхи і невдачі, які ми мали вже в минулому навчальному році. Перше питання від якого залежить все – це фінанси. На  2016 рік(календарний) кошторисом було виділено 8 млн.297 тис.грн. Це всі статті витрат, левова частина яких йде на оплату праці, стипендію, комуналку і 900 тис.грн. на КЕК2210, 2140. 208 тис.грн. вже використано, а що буде далі – побачимо. Хочу фрагментарно зупинитися на оплаті праці. Всупереч забороні оплати надбавок, доплат,  доплат за престижність в колективі протягом всього періоду виплати проводилися в повному обсязі і, за невеликим  виключенням, всім членам колективу, але не всі ставляться з розумінням до даного питання. Чому? Відповідь дайте самі.  Хочу також сказати, що в цьому навчальному році на спецфонд навчального закладу поступило 400 тис.грн. Даною цифрою я вкрай незадоволений, для порівняння в минулому навчальному році було зароблено понад 800 тис.грн. Про це я сказав на початку свого звіту. Висновок – ми розслабилися під час кризи.  Потенційно в такому складі ми можемо легко заробити 1 мільйон  грн., який би  нам знадобився для розвитку навчального закладу.

Хочу Вам доповісти, що штатним працівникам у вигляді доплат на надбавок було витрачено 300 тис.грн., що складає місячний фонд оплати праці всього колективу. Добре це чи погано? Для працівників добре, але результат не задовольняє, бо він становить лише 50%.

Ми  почули поверхневий аналіз фінансового стану навчального закладу, бо він є головним аспектом кожного члена колективу, а тепер  плавно переходимо до питання про  формування фінансів і на що вони витрачаються, а це  питання навчання і виховання учнів.

Як ми навчаємо, виховуємо, кого навчаємо і який результат отримуємо? Станом на 30 червня 2015 року перехідний контингент учнів складав 222 учні і нового учнівського контингенту ми набрали 146 учнів з молодшими спеціалістами, які теж були в державному замовленні. Станом на 01.09.2015 в училищі  було 365 учнів, кількість учнів в групах Ви знаєте. В поточному навчальному році випустили 111 учнів, 9 учнів  - відраховані. Якісний показник випускників наступний: 87 учнів отримали диплом кваліфікованого робітника, 2 учні  отримали диплом з відзнакою, 22 учні отримали свідоцтво, що таке свідоцтво ви теж добре усвідомлюєте. 22 учні – це практично повноцінна група, яку ми втратили внаслідок нашої безвідповідальності – це ті учні, за яких ми отримували кошти, але ті учні не були учасниками навчально-виховного процесу. Коли задаєш питання будь кому з членів колективу: «Як Ви працюєте?» відповідь почуємо: або добре, або як можу, так і виконую посадові обов’язки. Живемо за принципом, якщо добре, то це -  ми, якщо погано – то керівник.  Якісний показник роботи  керівника безпосередньо залежить  від роботи кожного члена колективу. Я, звичайно, не претендую на ідеального керівника, але…

Перехідний контингент учнів на наступний рік становить 248 учнів – це за списком, але і в цьому  списку - як мінімум 20 учнів, яких ми не бачимо. Такий наш старт в наступний навчальний рік.

Навчальний заклад крім основної роботи, має можливість здійснювати курсову підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації. Педагогічні працівники можуть заробити додаткові кошти, але знову проста істина: чи зацікавлені в цьому педагоги? Ні!

Так в поточному навчальному році ми підготували лише 61 особу, а це  - мізерний показник.

В навчальному закладі є потужна матеріально-технічна база з усіх ліцензованих професій, я не  побоюся сказати – одна з кращих в системі професійної освіти України.

В училищі працює  якісний склад педпрацівників, але скажіть, які методичні матеріали, свої розробки чи напрацювання ми маємо? Єдиним плюсом хочу відмітити методичну комісію кухарів, які завдячуючи адміністрації надали свої розробки в профільному журналі «Рецепти господині». А хіба не має інших видань?

Соціальний педагог Єграшіна С.А. брала участь в обласному конкурсі «Лідер позашкілля» з проектом «Формування колективу шляхом залучення учнів до змістовного відпочинку»; викладач Пасічник С.М. подала методичну розробку «Іван Франко – лірична збірка «Зів’яле листя» на обласний конкурс творчих робіт. Але ці роботи ще не вийшли в друк.

В такий спосіб кожен може вдосконалювати та підвищувати свою компетентність, а саме основне  бути конкурентоспроможним.

На базі навчального закладу протягом навчального року проводилося цілий ряд семінарів, конференцій, особливо в галузі будівництва. Викладачі  спецдисциплін мали можливість  підвищити свої професійні знання та навики, які варто було би спрямувати для професійного росту, фінансового забезпечення  та  іміджу навчального закладу. Крім набуття професійного  рівня такі заходи приносять інвестиції у вигляді сучасних будівельних матеріалів та технологій. На сьогодні професійна підготовка в навчальному закладі на 100% забезпечена матеріалами, інструментами  та обладнанням.

Я не буду втомлювати вас цифрами, але ми маємо майже все для якісної підготовки учнів.

Професійним рівнем  підготовки наших учнів, я задоволений, але є  виключення – це підготовка автослюсарів. Якщо там не зміниться  ситуація, прийдеться включати інші методи. Недопустимо, щоб вистраждана і мною особисто професія,  мала такі низькі показники.

Продовжуючи тему професійної підготовки слід відмітити, що останні конкурси професійної майстерності показали непогані результати. Так, два студенти на рівні України із 17 команд зайняли 4-те місце і привезли сертифікат на 10000 грн. будівельними матеріалами. Минулого року на Всеукраїнському конкурсі учень в м.Суми зайняв  призове місце і став лауреатом стипендії Президента. В цьому році піднявся  професійний рівень на конкурсі різьби, але можна було б досягнути вищого результату, якби учневі привили змагальний дух і волю до перемоги. Потрібно більш наполегливо працювати з  підготовки професії покрівельник, в області якої спеціалістом є старший майстер. Слід подумати над питанням надання  послуг населенню, там є значні резерви, але немає комунікації, особливого бажання та, мабуть, страх не справитися з  поставленим завданням.

Щодо якості викладацького складу, то станом на початок навчального року навчальний процес забезпечували 34 викладачі, з яких 20 штатні працівники і 6 викладачів за сумісництвом. Серед яких:

-       спеціаліст вищої категорії – 10;

-       першої категорії – 8;

-       другої категорії – 8;

-       вчений ступінь кандидата наук – 3.

Викладачі, які ведуть спеціальну підготовку в цілому з поставленими завданнями справилися, а викладачі загальноосвітніх предметів – це окрема категорія, над якою потрібно ще багато працювати. В підготовці учнів із загальноосвітніх предметів успіхи, можна сказати, відсутні. Жоден викладач загальноосвітніх предметів не відзначений особистою підготовкою учня з усіх предметів. Не можу сказати, що дана підготовка  не ведеться зовсім,  але все це чисто статистична робота. Навчальний заклад не знає, що таке переможець олімпіад, різного роду конкурсів і т.і. В роботі вчителів загальноосвітніх предметів  відсутня системність, яка не дає позитивного результату. Учень на уроках загальноосвітніх дисциплін почував себе дискомфортно і не мав можливості здобути належні знання. На таких уроках слід  було би використовувати  нетрадиційні технології, нестандартні форми, що стало би  мотивом для здобуття повноцінної середньої освіти.

Протягом навчального року проводилися тижневики різного роду дисциплін. Але чи зрозуміли учні їх зміст і мету, і головне, що вони  їм дали? Це питання відкрите.  Статистичні графи заповнені, а результат…,  дуже сумнівний.

В поточному році навчальний заклад пройшов атестацію і я думаю, що  кожен відчув свою роль і відповідальність, по декілька разів  переписувались звіти про проведений самоаналіз та інше. Атестація на право здобуття середньої освіти пройшла автоматично. Важливий той момент, що недоліки, на які я звернув увагу, вийшли на поверхню  і кожен зміг би побачити себе під реальною призмою.

Надзвичайно проблемним є питання тотального невідвідування уроків, пропусків занять без поважних причин. Згідно обліку відвідування, один, два дні в місяць   навчальний заклад практично не працює, бо відсутні учні. Для того щоб навчальний заклад мав майбутнє, потрібно докорінно змінити ставлення кожного працівника до справи,  яку потрібно добре виконувати. Тільки тоді буде учень і результат, якого ми прагнемо.

 

Виховна робота

У 2015-2016 навчальному році виховна робота в училищі була спрямована на виконання завдань, поставлених Концепцією громадянського, національно-патріотичного виховання особистості в умовах розвитку української державності, Указів Президента і Державних програм  подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, запобігання поширення злочинності, наркоманії, алкоголізму і тютюнопаління серед учнівської молоді, реалізацію Регіональних комплексних, цільових соціальних програм .

Педагогічний колектив працював над реалізацією наступних завдань:

- формування свідомого громадянина – патріота України;

- підготовка висококваліфікованого фахівця, конкурентоспроможного  на ринку праці;

- виховання активної громадянської позиції, моральних норм поведінки;

- профілактика правопорушень серед неповнолітніх;

- формування навичок здорового способу життя;

- соціальний захист дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, інших соціально незахищених учнів.

Стан та проблеми виховної роботи обговорювалися на засіданнях педагогічної ради, інструктивних нарадах, засіданнях методичних комісій.

У відповідності до річного і поточних планів виховна робота здійснювалася за наступними напрямками: громадянське, військово-патріотичне, правове, художньо-естетичне, трудове, екологічне, превентивне, фізичне виховання, формування здорового способу життя. Відповідно до плану роботи проводилися  щотижневі виховні години та позаурочні виховні заходи. Протягом звітного періоду в навчальному закладі були проведені загальноучилищні виховні заходи: перший урок: «Живу тобою, Україно!», концерт-вітання до Дня працівників освіти; виховні години «Революція гідності. Історія боротьби»,   «Чарівна краса вишиванки», «Десять уроків людяності Андрея Шептицького»; тематичні лінійки: «Славою овіяні», «Твоє життя – твій вибір», «2016 рік – рік англійської мови в Україні», «М.Пимоненко – творець українського живопису», «Чорнобиль. Відлуння трагедії»; виховний захід «У мові моїй – краса і неповторність», вечір-реквієм «Допоки пам'ять в серці не згасає» та інші.

Впродовж року проводилися виховні заходи з нагоди 160-річчя від дня народження І.Франка, тематичні екскурсії в музеї, театри. 16-20 травня 2016 року – переможці конкурсів, змагань, активісти учнівського самоврядування відвідали Політехнічний технікум Конотопського інституту Сумського державного університету. Ця поїздка проводилася з метою вивчення та обміну досвідом у навчально-методичній, виховній роботі та участі у фестивалі патріотичної пісні «Від серця до серця».

Адміністрація, педагогічний колектив належну увагу приділяє правовому вихованню учнів, профілактиці правопорушень та злочинності. В училищі працює рада профілактики правопорушень, налагоджена співпраця з правоохоронними органами, центрами соціальних служб для молоді, службами у справах неповнолітніх; проводяться заходи, спрямовані на попередження правопорушень.

Керівництвом училища планується і проводиться цілеспрямована робота з учнями соціально-незахищених категорій: сиротами, дітьми, позбавлених батьківського піклування, з неповних, багатодітних та малозабезпечених сімей. Своєчасно вирішується питання їх фінансового забезпечення, харчування, надання матеріальної і моральної допомоги , організації оздоровлення, працевлаштування. Здійснюється соціальний супровід  учнів даних категорій.

Соціальним педагогом були проведені соціальні дослідження, групова та індивідуальна діагностика, що  формують навички правомірної поведінки.

З метою розвитку творчих здібностей в училищі працюють гуртки технічної творчості, художньої самодіяльності та спортивні гуртки. Гуртковою роботою охоплено 132 учні. Найбільш активні групи №№ 12,13, 22, 15, 25, 35. Гуртки технічної творчості брали активну участь у виставці найкращих досягнень професійної освіти Львівщини, фестивалі «Над вертепом зірка ясна засіяла», ярмарку вакансій, обласному огляді-конкурсі технічної та художньо-прикладної творчості.

Протягом звітного періоду учні училища брали участь в обласних конкурсах: творчих учнівських робіт «Батьківщина мого серця», огляді-конкурсі «Свято Героїв», обласному фестивалі авторської (бардівської) пісні. Проходив обласний огляд-конкурс художньої самодіяльності «Творчості проміння золоте - 2016». Його результати: восьме місце серед 17-ти закладів м.Львова).

В навчальному закладі працює учнівське самоврядування. Рада учнівського самоврядування співпрацює з адміністрацією з питань організації дозвілля, покращення навчально-виховного процесу.

З метою створення умов для самореалізації та розвитку учнів колектив училища працював у тісному контакті з їх батьками. Згідно з планом роботи училища двічі проводилися загально училищні збори та заплановані батьківські збори в групах.

 

Щодо роботи бібліотеки.

На сьогоднішній день бібліотечний фонд складає – 14015 примірників, загальна забезпеченість літературою складає - 86 % Бібліотекар проводить виховні заходи, культурно-масову роботу з читачами. Зроблений ремонт в новому приміщенні бібліотеки.

Одне з найважливіших завдань колективу – формування учнівського контингенту. Впродовж року значну увагу було зосереджено на проведенні профорієнтаційної роботи. Для проведення профорієнтаційної роботи виготовлені оголошення, календарі, роздатковий матеріал (впродовж року затрачені кошти на рекламну продукцію на суму – 4350 грн.). Двічі проводили тижневики відкритих дверей, оголошення про набір учнів розмістили в засобах масової інформації, на училищному веб-сайті, у школах. Кожному працівнику потрібно докласти максимум зусиль на цій ділянці роботи. Саме від неї залежить завтрашній день навчального закладу.

Аналізуючи проведення виховної роботи за звітній період,  слід зазначити, що в цілому вона відповідають вимогам нормативних документів, ґрунтується на спільній праці педпрацівників, учнів, батьків, що дозволяє колективу училища виконувати поставлені завдання навчання і виховання учнів і є запорукою успішного  адаптування в трудових колективах. Але є суттєві недоліки: залишається проблема пропусків занять без поважних причин, низький рівень вихованості учнів, порушення правил внутрішнього розпорядку, малий відсоток залучення учнів до гурткової роботи, невисокі  показники з інтелектуальної гри «Брейн-ринг», низькі результати проведення профорієнтаційної роботи.

 

Фізкультурно-масова робота.

Протягом навчального року ця робота проводилась на належному рівні.  Питання планування, його виконання вирішується  виключно на рівні дійових осіб, які працюють. Якщо порівнювати з минулими роками, скажу, що ситуація  на  цій ділянці стабілізувалася.  На належному рівні  ведеться методична робота, проводиться багато заходів спортивно-масової пропаганди, змагань різного рівня  і т.і. Хочу привести приклад медіа подачі цієї роботи. Якщо провести аналіз медіа інформації на сайті навчального закладу, то складається враження, що навчальний заклад проводить навчання з підвищеною фізичною підготовкою. І це добре, бо загальна кількість відвідувачів сайту зростає в рази. Звичайно, в такий спосіб збільшується зацікавленість користувачів Інтернету навчальним закладом.

Результат такої роботи підносить імідж училища і даної галузі освіти взагалі. Хочу паралельно акцентувати увагу викладача фізвиховання на роботу громадської організації, на яку він обраний. При обговоренні кандидатур  сподівання були на  активізацію молоді на фізично-культурному рівні, походах і т.і. На цій ділянці зрушень поки що не помітно.

 

Господарська робота.

Персонал господарської частини  на сьогоднішній день в штатному плані сформовано найбільш кількісно, але щодо виконання  своїх посадових обов’язків найбільш проблемний.

Є певна категорія працівників, які потребують постійного контролю. Це може бути зумовлено відсутністю керівника підрозділу, і звичайно, простою людською недбалістю і безвідповідальністю. Кожен дивиться,  що робить його сусід і яку доплату за складність отримує, а в результаті напруженість в усіх наростає.  На сьогодні при нормальній організації робіт проблем не мало би бути, але, на жаль, вони є. Незважаючи на проблемні питання, забезпечується життєдіяльність навчального закладу, проводяться відповідні роботи, правда, після мого особистого втручання.

Підводячи підсумки, зазначу, що в минулому навчальному році зроблено немало: збудоване нове приміщення для АГЧ і склад для матеріалів. До речі, хочу акцентувати увагу працівників АГЧ, що з осені  ви переходите в нове приміщення і використовуйте його як побутове, подумайте про створення комфортних умов. Огороджена територія, правда не до кінця, завдячуючи не байдужим мешканцям. Така картина частково спростила роботу сторожів, в плані контролю за територією навчального закладу. Відремонтований   четвертий поверх навчального корпусу; створено нове приміщення бібліотеки; закінчений ремонт в методичному кабінеті.

Вирішена основна проблема теплозбереження. В цьому році закінчена заміна  всіх вікон в навчальному та побутовому корпусах, що дасть можливість  комфортніше зимувати, скоротити кошти на надзвичайно дорогому опаленні.

В планах до початку  навчального року зробити  ремонт системи опалення з повною заміною комунікацій, ремонт жіночого туалету і, звичайно, переїзд бібліотеки та заселення  побутових приміщень для працівників АГЧ.

Так, колеги, ми жили, працювали вже у минулому навчальному році. На закінчення хочу всім побажати доброго здоров’я, врахувати помилки, які допустили, творчих успіхів та ще багато навчальних років.

Хай живе професійна освіта і наш навчальний заклад.

Слава Україні!

 

Анкета вступника

ПОДАТИ ЗАЯВУ

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода

Статистика

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні47
mod_vvisit_counterВчора414
mod_vvisit_counterЦього тижня1315
mod_vvisit_counterМинулого тижня2973
mod_vvisit_counterЦього місяця8301
mod_vvisit_counterМинулого місяця11160
mod_vvisit_counterВсього517313

Онлайн: 5
IP адреса: 54.167.230.68
,
Сьогодні: 21 черв., 2018
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval