Звіт директора

З В І Т

директора Львівського вищого професійного училища дизайну та будівництва

про виконану роботу за 2012/2013 навчальний рік.

 

Шановні члени колективу!

     Пройшов ще один рік нашої з вами спільної роботи. Минулого  року ви своїм рішенням надали мені можливість продовжити контракт ще на 5-ть років.

От і закінчився  перший рік даного контракту. Як керівник навчального закладу, в своїй роботі я керувався Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов’язками, чинним законодавством та іншими нормативними документами, що регламентують роботу керівника навчального закладу.

Свій звіт  хочу побудувати по наступних розділах:

  • навчально-виховна робота з учнями;
  • методична робота;
  • профорієнтаційна робота;
  • соціальна робота;
  • фінансово-господарська робота;
  • плани на майбутнє життя навчального закладу і колективу.

Контингент учнів на початок 2012/2013 навчального року становив 385 учнів. Як бачимо, що цифра, прямо скажемо, не дуже обнадійлива, а це зумовлено лише одним питанням – не належною профорієнтаційною роботою. При державному замовлені 210 чоловік ми набрали 143 учні, а про якість того контингенту будемо говорити в розділі про проведення профорієнтаційної роботи.

 

      1. Навчально-виховна робота проводилася у відповідності до плану роботи на навчальний рік, який був розроблений і затверджений педрадою на початку навчального року.  В училищі було створено і працювали 7 комісій методичного спрямування, які охопили всі  ділянки роботи.

На початку навчального  року в цьому залі ми ставили прерогативою - якість навчання при такому кількісному складі. І що закономірно -  при  якісній  кількості  потрібно добитися якісних показників, але чи так сталося, як планувалося?

В розрізі теоретичної підготовки з загальноосвітніх предметів є більше питань ніж відповідей.  Головним показником на усіх ділянках роботи є результат. І що ми отримали? Предметні олімпіади, що проводилися  в жовтні-листопаді поточного навчального року,  показали наступне:

Історія.          1 курс – 15 місце;     2-й курс – 21 місце;

Математика. 1 курс – 15 місце;      2-й курс – 36 місце;

Фізика.          1 – курс – 9 місце;     2-й курс – 30 місце;

Конкурс ім.П.Яцика. 1 курс – 3 місце.

Учні першого курсу, які посіли більш вищі сходинки на загальнообласному рівні, чи то наша заслуга? На мою думку - ні, бо за вересень-жовтень ми ще не змогли їх фізично підготувати, але ще не встигли і зіпсувати, тому я ці досягнення віддаю колегам зі школи. А щодо підготовки учнів 2-го курсу, то тут вже наша заслуга і треба добре подумати, чи  такий результат притаманний ВПУ?  Нашому, мабуть «так». Як же пояснюють такий промах керівники навчальної частини? Вони кажуть, що всі учні, котрих готували, не змогли взяти участь в олімпіадах, бо похворіли і замість них брали участь інші учні. На це питання дав відповідь Григорій Суркіс про футболіста збірної України Марка Девіча, а якщо серйозно, то на сьогодні  дане питання мене турбує найбільше - немає порядку і професійної готовності. Скажіть, коли наші учні були претендентами на золоті чи срібні медалі і чи це не є показником професійної гідності та іміджу?  Раджу над цими питаннями подумати під час відпустки і прийняти правильне рішення.

Щодо якості в професійній підготовці, то хочу відмітити зрушення в кращу сторону. Є позитив і він виходить в першу чергу від майстрів виробничого навчання, і це тішить. Майстри в основному відчули смак конкуренції свого продукту. В усіх конкурсах  професійної майстерності наші учні є лідерами, крім тих, де судді - спеціалісти методичного кабінету. Ці професійні змагання не є прозорими, а результати на  Всеукраїнському рівні кажуть за інше. Я маю претензії до  так званих «спецовиків», бо будь-який конкурс - це теорія і практика, і над даним питанням потрібно ще багато працювати.

В навчальному році, що майже минув, втілили надзвичайно серйозний проект - це проведення міжнародного конкурсу фахової майстерності з професії «Монтажник гіпсокартонних конструкцій». Виграти подібний проект було не просто, але це мені вдалося. Сьогодні хочу з гордістю сказати, що даний конкурс пройшов на високому організаційному,  професійному рівні.  Хочу подякувати всім без винятку, хто його готував,  забезпечував, проводив. Особливу подяку хочу скласти своїм заступникам: Л.Гриник,  Т.Сільванчук,  старшому майстрові П.Галюку, всім майстрам виробничого навчання,  всім учням, які були задіяні. На жаль, ми не здобули перемогу, але моральна перемога важливіша. Навчальний заклад показав свій високий потенціал, в нас побували  надзвичайно цікаві люди. Конкурсанти та гості отримали   позитивні емоції та ділилися хорошими відгуками про колектив і навчальний заклад. Завдячуючи такому проекту, помінявся і навчальний заклад, він дістав новий подих через вашу розумову і фізичну працю.

В плані навчальної матеріально-технічної бази, то в даному навчальному році зроблено надзвичайно багато: проведено реконструкцію навчальних майстерень, на 85% придбано і встановлено нові комп’ютери, запроваджено енергозберігаючі технології, що було відчутно взимку.

В навчальному закладі відкрито ще один навчально-практичний центр   фірми «БОШ». Цей проект був  виграний в надзвичайній боротьбі, а  конкурентів було достатньо. В училищі створено дві нові майстерні – це столярна і авторемонтна, яка, на жаль, ще не закінчена завдяки окремим працівникам, які  попали сюди випадково. Радує також те, що прийшли працювати молоді спеціалісти, які успішно влилися в колектив, мають свою думку і саме головне, що вони її реалізовують в діло.

Кожного року ми проводимо атестації, на яких педпрацівники отримують вищі професійні ступені, так в цьому році  в нас народився ще один майстер 1-ї категорії. Я вже неодноразово наголошував на тому, що ми маємо надзвичайно високий за професійним рівнем потенціал, але хотілося б його реальної реалізації в справи.

За навчальний рік було проведено  цілий ряд відкритих уроків. Окремі з них були справді цікавими, а окремі так собі.

Щодо друкованих матеріалів, то це окрема тема. Лише один викладач представив до друку свої доробки в загальноукраїнському журналі; майстер виробничого навчання надрукував свою розробку на сайті училища, а що решту? Звичайно, що такий стан справ не особливо тішить.

Контингент учнів - це надзвичайно болюче питання, особливо турбує питання його збереження. Протягом року навчальний заклад втратив  28 учнів, це повноцінна група. Найбільша втрата в керівників груп, які майже нічого не зробили в плані профорієнтації. Керівники груп йдуть найменшими затратами - заява на відрахування і рішенням педради відраховуємо, а що взамін? На мою думку, потрібно йти від зворотного: почати потрібно в першу чергу  від педпрацівників,  проаналізувавши роботу, яка проводиться в групах і вияснити причину ситуації, що склалася. В цьому році фінансова винагорода педпрацівникам буде визначатися, виходячи з конкретного аналізу роботи, враховуючи всі пункти  положення про її виплату. А в наступному році  потрібно буде підійти  більш радикально і не відраховувати учнів, а мабуть звільняти безвідповідальних працівників, які не хочуть виконувати свої прямі обов’язки. Я вважаю, що це буде правильно.

Колективу потрібно ретельніше підходити  до відбору  претендентів на III ступінь навчання, а цьому повинна сприяти пропаганда з першого дня навчання і відбір повинен бути  рейтинговий. Це безпосереднє завдання викладачів спецтехнологій та майстрів виробничого навчання, адже це їхня пряма заробітна плата. Турбує також питання відвідування уроків учнями. Аналізуючи дану проблему, можна прийти до висновку, що учні пропускають тільки в основному теоретичні заняття, а на уроках виробничого навчання вони є, чи це справді так?  Питання потребує  глибокого аналізу з боку навчальної частини. Проаналізувавши пропуски за рік, маємо наступну картину:

загальна кількість пропусків складає 11532 людино-дні, з них оправдано 7292,

а неоправдані – 4031 людино-дні. Для ясності хочу розшифрувати цифру 4031, а це 20 учнів не відвідували уроки в минулому році взагалі; в кількісному складі  нашого навчального закладу – це одна група і одна група відрахована, ось така невтішна картина.

Лідерами з негативного боку є групи: №11, 15, 25, 34, 5, надіюсь, що керівники груп себе впізнають. Є групи, які є прикладом в даному питанні – це  гр.№ 1, 36, 35-1, 35. Чому так, чи можливо для них є кращі умови, чи люди  більш відповідальніше ставляться до своїх обов’язків?

Перехідний контингент на наступний рік складає 287 учнів і враховуючи випуски на наступний рік, училище стане філією. Повірте, що кожна скорочена людина – це мій біль, а не якийсь вихід, ситуація  диктує умови і члени  колективу повинні всі разом боротися за   свої повноцінні  робочі місця.  Хочу також наголосити, що в цьому році  аж один випускник претендує на диплом з відзнакою. Хіба це не сором, для мене - так, а для вас - не знаю.

  

        2. Тепер перейдемо до питання виховного та соціального захисту.

Основним завданням виховної роботи є створення умов для формування та розвитку учнівської молоді, як фахівця і особистості, її нахилів, здібностей, забезпечення трудової підготовки  майбутнього спеціаліста, виховання духовності та культури. Реалізація цих завдань здійснюється під час виховного процесу на уроках і виховних позакласних заходів.

Навчальний рік розпочався з проведення  соціологічного аналізу учнівського контингенту. В училища є наступні категорії учнів:

учні-сироти – 12;

напівсироти – 43;

діти-інваліди – 8;

діти-чорнобильці – 2;

діти з багатодітних сімей – 20,

малозабезпечені – 5.

Учні-сироти отримують всі необхідні виплати відповідно до чинного законодавства (матеріальну допомогу, виплати на харчування, придбання одягу,  навчальну літературу, грошову допомогу при працевлаштуванні). В цьому навчальному році випускається 6 учнів-сиріт. Залишається проблемним питанням  - влаштування сиріт на роботу, над яким потрібно працювати протягом навчання учня-сироти. Є учні-сироти, які, на сьогоднішній день, мають проблеми з відвідуванням – Вархоляк Вікторія, гр. №25; Немировський Володимир, гр.№21, для цього були залучені соціальні служби, правоохоронні органи, але результатів немає.

В цьому навчальному році активізувала роботу соціально-психологічна служба училища: соціальний педагог Єграшіна С.А. проводить цікаві соціальні дослідження, вивчає психолого-педагогічні особливості учнів, проводить індивідуальну роботу з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги, залучає їх до позакласної роботи. Налагоджена співпраця навчального закладу з соціальними службами міста та області.

Одним з найважливіших напрямів виховної роботи є національно-патріотичне виховання, завдання якого полягає у формуванні національної свідомості, відновлення історичної правди. Саме на це спрямовані виховні заходи, присвячені видатним історичним подіям: «Пам’ятаймо про подвиг народний» до 70-ти річчя утворення УПА, Листопадовий Чин, вшанування пам’яті жертв голодомору,  «Дзвони Чорнобиля», «Вклонімося і мертвим і живим» - до Дня Перемоги; учні училища взяли активну участь в огляді-конкурсі «Свято героїв», присвячений вшануванню пам’яті Героїв визвольних змагань.

Колектив училища велику увагу приділяє правовому вихованню, забезпеченню правомірної поведінки учнів. З цією метою проводилися різноманітні заходи на правову тематику: тиждень правових знань, анкетування, конкурс стіннівок, тематичні лінійки, урок-лекція «Закон і ми», зустріч з працівниками правоохоронних органів.  В училищі працює рада профілактики, проводиться облік учнів, схильних до порушень порядку та дисципліни.  12 учнів перебуває на внутрішньо-училищному обліку, з них найбільше порушень дисципліни допускають учні гр. №11, 13. Наставникам цих груп потрібно більше звернути увагу на виховання учнів, активніше працювати з батьками.

Важливий напрямок виховної роботи – це формування здорового способу життя, попередження шкідливих звичок, виховання відповідального ставлення до свого здоров’я. Протягом року проводились різноманітні форми просвітницько-роз’яснювальної роботи: виховні години, тренінги, анкетування, санітарно-просвітницька робота медпрацівника,  спрямована на профілактику негативних явищ.

Духовно-моральне виховання, розкриття нахилів учнів – на це була спрямована гурткова робота. В цьому році 107 учнів охоплено гуртковою роботою. На сьогоднішній день в роботі гуртків є ряд недоліків: низький рівень відвідування і байдужість, пасивність учнів до участі в позакласній роботі. Найменш задіяні в гуртках учні груп №12, 15, 21, 23, 24, 34, 35-1.

В поточному навчальному році працює методичне об’єднання класних керівників, робота якого спрямована на формування умінь педагогів, плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси, запити учнів, індивідуальний підхід у роботі. Керівники груп проводять щотижневі виховні години, а також працюють над створенням методичних розробок.  Класні керівники брали участь в конкурсах на кращий сценарій виховного заходу (сценарій випускного вечора класного керівника Яреми О.П. зайняв перше місце); Книжка М.В.  подала на конкурс журналу «Профтехосвіта» методичну розробку виховного заходу, присвячену Дню професії.

У виховній і позакласній роботі можна відмітити певні успіхи:

-  відзначена активна участь учнів училища в акції «Мистецтво проти СНІДУ»;

- творче виготовлення Різдвяної шопки в конкурсі-огляді Різдвяних композицій;

- 1 місце в обласному конкурсі читців «Золоте крило» - номінація «найкращий читець літературного твору» (учениця гр№15 Бондаренко Оксана);

- 2 місце в номінації «найкращий автор літературного  твору»  (учениця гр№15 Бондаренко Оксана);

- в обласному конкурсі флаєрів «Здоров’я нації починається з мене» переможцем в номінації «найкраща авторська робота» визнаний учень групи №33-1  Хамуляк Андрій;

- в обласному конкурсі «Танцювальне подвір’я - 2013» учениця Куценяк Яніна здобула 3 місце в номінації «соло-виконавців».

Учні училища постійно беруть участь у різноманітних виховних заходах, згідна плану роботи  Будинку техніки та Палацу учнівської молоді.

Щорічно проводиться профорієнтаційна робота з набору учнів на навчання в училищі. З цією метою створено мобільні групи педпрацівників, які працювали в школах міста і області. З 2009 року працює сайт училища, який постійно поновлюється новою інформацією, висвітлює навчально-виробничий та виховний процес училища. 12 квітня проводився День відкритих дверей,на який,  порівняно з минулим роком, завітало менше учнів шкіл.  Виготовляється рекламна продукція, на яку витрачаються значні кошти: 2012 р  - 4405 грн., 2013 р. – 1310 грн.  Станом на сьогоднішній день, ситуація з набором невтішна: найбільш успішно йде прийом учнів за професіями «Кухар. Кондитер», «Електрогазозварник»; жодної заяви немає на професії «Кравець», є проблеми з набором на професії  «Столяр…».  Ця ділянка роботи, яка являється основною і від неї залежить майбутнє навчального закладу, має  найбільше  недоліків і проблем.

Аналіз виховної роботи приводить до наступного висновку:

-          відсутність належного результату профорієнтаційної роботи;

-          пропуски занять  учнями без поважних причин;

-          низький рівень правової культури, невихованість, пасивність серед учнівської молоді;

-          педагогічним працівникам більше уваги приділяти організації цікавого дозвілля  учнів, співпраці з батьками, проявляючи при цьому творчість, небайдужість, професіоналізм.

 

     Переходячи до фінансово-господарської діяльності хочу сказати, що в цьому році крім бюджетних асигнувань на заробітну плату та комунальні послуги з бюджету вдалося вибити незначні кошти, за які вдалося реанімувати комп’ютерну систему  навчального закладу, яка вже, можна сказати, була мертвою.  Кошти, які заробили наші учні, були спрямовані  на модернізацію приміщень. Хочу доповнити, що з 1 вересня  2012 р. по 10 червня 2013 р.  на рахунок училища  надійшло 307 тис. гривень,  конкретно:

від виробничої практики учнів – 185 тис. грн.;

від роботи їдальні - 110 тис. грн.;

від платних курсів – 6 тис. грн.;

за тимчасовим користуванням  спортивних майданчиків – 3 тис. грн.

   Проаналізувавши такий стан доходів, хочу сказати, що в порівняні з минулим роком, є невеликий ріст доходів. В розрізі доходів є очевидним, що найбільше грошей заробили кухарі, це 59% від загальної суми, а це навчальний заклад все-таки будівельного спрямування.

Велике поле діяльності для  заробітку, як загального так і особистого – платні курси навчально-практичного центру, там надзвичайно багато опущених можливостей. Знову в даному напрямку не хочуть нічого робити конкретні люди: старший майстер, майстри виробничого навчання, викладачі  спецтехнологій, які є прямо зацікавлені в даному питанні, адже там закладена їхня заробітна плата. Невже ми не розуміємо простої істини – чим більше дано можливостей нашим учням, тим простіше вони себе знайдуть в цьому жорстокому світі. Для прикладу: наші оператори комп’ютерного набору, яких практично нереально влаштувати на роботу; хіба було би зайвим дати їм професію монтажника ГКК, чи продавця-консультанта, або утеплювача фасадів. На мою думку, це принесло би їм тільки користь і прибуток навчальному закладу, заробітну плату; і в такий спосіб приносив би користь навчально-практичний центр. Для виконання даного питання потрібне тільки бажання, але його, на жаль, не має.

    Протягом цього навчального року була і залишається важкою ситуація з проплатою коштів органами державного казначейства. З початку нового навчального року і до сьогоднішнього дня ми маємо кредиторську заборгованість, на даний час  вона складає майже 30 тис. грн.  Не дивлячись на таку складну фінансову ситуацію, нам вдалося зробити надзвичайно багато добрих речей. Я вже казав, що навчальний заклад  отримав нове лице, вдалося замінити дуже багато віконних блоків, в тому числі  завдячуючи  окремим зав.кабінетами, на 90% провели реконструкцію виробничих приміщень, вирішили питання системи опалення, водопостачання, електропостачання. Минулої зими  ми майже не відчували холоду в аудиторіях, виробничих майстернях, побутових приміщеннях і т.і.; замінені в повному обсязі дверні блоки, обладнані нові санвузли. За цей навчальний рік було зроблено надзвичайного багато,  можна перелічити ще цілий ряд  речей, але все  це є очевидним.

   Хочу окремо подякувати майстрам виробничого навчання на чолі з керівником, господарській частині, бухгалтерії училища і, звичайно, адміністрації. Це все робилося в важких фінансових умовах, окремих організаційних негараздах, дискусій, але, як кажуть: «Кінець діло хвалить. І кожен, хто мав бажання допомогти - є частинка загальної справи, окрім критиканів, які, на жаль, не міняють свої позиції, а лише критикують самі, не приклавши, розуму, вміння, з решту і рук.

   В планах  майбутнього є цілий ряд починань, задумок, які будемо втілювати в життя: обладнання лабораторії-майстерні кухарів, переобладнання бібліотеки, створення кабінету охорони праці, створення нового сучасного конференц-залу,  методичного кабінету, музею навчального закладу, огорожі території і ще багато іншого. Роботи для всіх членів колективу вистарчить, лише було би бажання  і елементарне розуміння для кого і для чого це потрібно.

На кінець хочу всім подякувати за спільно прожитий навчальний рік, побажати здоров’я, розуміння, взаємоповаги і, звичайно, хорошої роботи в новому навчальному році. Щоб була робота та достойна зарплата. Все це в наших руках. Я вірю, що сила колективу є і застій, який має місце, можна подолати.  Всім спасибі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкета вступника

ПОДАТИ ЗАЯВУ

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода

Статистика

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні122
mod_vvisit_counterВчора94
mod_vvisit_counterЦього тижня122
mod_vvisit_counterМинулого тижня1007
mod_vvisit_counterЦього місяця2759
mod_vvisit_counterМинулого місяця4231
mod_vvisit_counterВсього538260

Онлайн: 5
IP адреса: 54.196.190.32
,
Сьогодні: 19 лист., 2018
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval