Звіт директора_2014

З В І Т

директора Львівського вищого професійного училища дизайну та
будівництва про виконану роботу за 2013/2014 навчальний рік

 

Шановні члени колективу!

Важким  на старті навчального року був початок, який був зумовлений, можна сказати, тенденцією хронічного невиконання набору учнів, що постійно створює відповідні проблеми з  педагогічним навантаженням, організацією роботи, формуванням навчальних груп і,  на превеликий жаль,  скороченню – бо іншого виходу знайти не можливо. Тоді починаються рухи і жорстока боротьба «за місце під сонцем». Окремі члени колективу збурюють складну ситуацію, звинувачуючи всіх навколишніх – тільки не себе, шукаючи тим самим виправдання повної бездіяльності в період, коли потрібно було вирішувати  дану проблему. І так з року в рік.

На мою думку в навчальному закладі створені всі умови для того, щоб учень вибрав наш заклад, а для того потрібно так мало – бажання колективу працювати з ним, створювати  умови мотивації, щоб він сьогодні прийшов.

Станом на початок навчального року контингент учнів складав 384 учні, з них 287 учнів перехідного контингенту і прийняли на навчання 103 учні, що  становило 49% від плану. Я думаю, що такі показники чітко характеризують наведену вище ситуацію. З  вказаного контингенту нового набору (103 учні) було укомплектовано 6 навчальних груп,    із яких була одна повноцінною, а решту малочисельні, що знову  створило проблеми з їхньою легалізацією. Ось в такий спосіб, ми підписали тарифікацію, що дало  можливість в такій ситуації почати виплачувати зарплату, формувати стипендіальний фонд та в цілому сформувати штат навчального закладу.

Підготовка в 2013/2014 навчальному році здійснювалася з семи професій, шість з яких - інтегровані. Сьогодні лише одна професія не є інтегрована – це «столяр будівельний», але маю надію, що ми здобудемо в найближчий час ліцензію на професію «покрівельника», що надасть можливість для інтеграції останньої професії.

Основним завданням навчально-виховного процесу в навчальному році  було сформувати творчу особистість учня, а в майбутньому - кваліфікованого робітника, який зможе приймати виважене рішення, відчуваючи відповідальність за своє майбутнє. Як воно виконувалося і чи  досягнута мета – відповідь - частково так. Але чи залучили всі аргументи? Відповідь – ні. На мою думку,  враховуючи всі результати спільної праці, ми отримали хороші результати в професійній підготовці, не зважаючи навіть на цілий ряд слабких місць, результат якісної професійної підготовки дають майстри в/н, вони дійсно сьогодні  є фанатами своєї справи в навчальному закладі, хоч і там є надзвичайно багато резервів. Разом з тим, основна маса учнів, можна сказати, освоїла на достатньому рівні ази своїх професій. Про це свідчать конкурси професійної майстерності на рівні області, різного роду виставки, презентації, в яких брав участь навчальний заклад і т.і.

В 2013/2014  навчальному році, зрештою як і в інших роках,  учні не показали добрих результатів в загальноосвітній підготовці. Ми не маємо жодного призового місця в обласних олімпіадах, жодного номінанта, не кажу про призера предметного спрямування, тобто в загальноосвітній підготовці ще є непочатий край роботи. Задаюсь я  питанням «чому так?». Адже якісний склад педагогів надзвичайно потужний. В цій ділянці на сьогодні ситуація  виглядає так: спеціаліст – 7;

Спеціаліст другої категорії – 6;

Спеціаліст першої категорії – 8;

Спеціаліст вищої категорії – 5;

Педзвання: старший викладач -3, викладач-методист – 1.

Виходячи з даного моніторингу, можна було би  досягнути значно більших висот, але, на жаль... Закликаю всіх  до більш серйозної реалізації своїх можливостей. Перестаньте жити за принципом «чим гірше – тим краще», бо в такий спосіб загубимо навчальний заклад.

Продовжуючи тему збереження контингенту, що є головним аргументом життєдіяльності навчального закладу, хочу відмітити, що в поточному році було створено три групи на третьому рівні. скажу, що особливої потуги для формування таких груп в членів педколективу не було помітно, якщо сказати чесно, дане питання виглядає так: «ви створили,  ви і займайтеся», що теж не є  правильним підходом. Не зовсім добре  ведеться перепідготовка та курси підвищення кваліфікації. Якщо я скажу, що в даному питанні  проводиться недостатня робота, то це буде надзвичайно толерантно, адже  тут є можливість додаткового заробітку і розширення можливостей для наших учнів.

Проаналізувавши все, що сказано, є очевидним, що для роботи та підняття рейтингу училища в колективі для кожного є своя ніша, лишилося зовсім мало – знайти своє місце в ній. Час перейти від слів до дії, адже ми всі прагнемо змін, а вони можливі тільки тоді, коли ми самі змінимося.

Вже стало доброю традицією проведення конкурсів професійної майстерності з усіх професій, які готуються в навчальному закладі. В результаті проведення таких конкурсів переможці беруть участь  в обласних конкурсах фахової майстерності. Серед учасників, які брали участь  в цих конкурсах, наші учні є лідерами. Так в конкурсі з професії  «Маляр» учень Олег Лесів завоював 2 місце, в конкурсі імені Станька з професії «Різьбяр по дереву та бересті»  учень Андрій Ірод зайняв 6-те місце,  що є вагомим результатом, враховуючи рівень учасників та курс навчання нашого учня. Неприємно здивували кухарі, які примудрилися на обласному рівні  зайняти останнє місце, що, на мою думку,  є результатом недолугості всього колективу – майстрів в/н та викладачів, які готують цих спеціалістів. Про ці недоліки і проблеми  постійно нагадуємо на всіх педагогічних радах і всі про це знають, хотілось би, щоб були адекватні дії.

 

Навчально-виховна робота в 2013-2014 навчальному році.

У 2013/ 2014 навчальному році виховна робота в училищі була спрямована на досягнення головної мети : формування та розвиток соціально – зрілої, творчої особистості  – громадянина України, набуття ним соціального досвіду,успадкування духовних надбань українського народу, формування правової культури, загальнолюдських цінностей. У проведенні виховної роботи педагогічний колектив училища керувався Законами  України: «Про загальну середню освіту», «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про охорону праці», Конвенцією ООН» Про права дитини», Законом України «Про попередження насильства в сім”ї», Указом президента України «Про Національну програму правової освіти населення» та ін. Виховна робота в училищі проводиться згідно річного плану за напрямками: правове та превентивне виховання,національно-патріотичне, трудове, екологічне виховання, формування здорового способу життя, художньо-естетичне, родинно-сімейне виховання.

Навчальний рік розпочався з проведення соціологічного аналізу учнівського контингенту, складання соціального паспорту училища і учнівських груп.  Протягом року в училищі здійснювався психолого-педагогічний супровід дітей соціально-незахищених категорій. В навчальному закладі є наступні категорії учнів:

Учні-сироти - 6

Напівсироти – 23

Діти-інваліди – 3

Діти - чорнобильці – 2

Діти з багатодітних сімей – 26

Постійно проводиться робота з соціального захисту і підтримки учнів соціально незахищених категорій. Такі учні отримують всі необхідні виплати відповідно до чинного законодавства. Налагоджена співпраця навчального закладу з соціальними службами міста та області.

Головна увага в поточному році приділялася правовому та превентивному вихованню, завданням якого є сприяти становленню активної життєвої позиції учнів , надати основні правові знання,подолати прояви правопорушень, орієнтувати учнів на здоровий спосіб життя.  В цьому напрямку було проведено ряд заходів, а саме: протягом року в училищі працювала рада профілактики правопорушень, на засіданнях якої обговорювалися питання поведінки, навчання учнів, проводилися індивідуальні бесіди, запрошувалися батьки, надавалися методичні рекомендації класним керівникам, майстрам виробничого навчання щодо виховання учнів. Для досягнення результативності у роботі ради профілактики потрібно залучати до роботи і батьківські комітети навчальних груп. Протягом року в училищі були проведені тижні правових знань: тематична лінійка «Я і закон», правовий турнір «Подорож в країну права, моралі, закону», виховні години: «Кодекс честі учня. Права і обов’язки», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Права людини від витоків до сьогодення», урок – лекція «Права людини», круглий стіл «Моя правова обізнаність», випускалися тематичні стіннівки на правову тематику. В обласному конкурсі творчих робіт на тему: «Причини відомих нам  правопорушень. Що треба знати та робити для їх попередження» учень групи № 11 здобув друге місце.

Важливим напрямом виховання є національно-патріотичне виховання, формування національної свідомості та самосвідомості. З метою виховання в учнів любові до рідної землі, свого народу,  в училищі були проведені тематичні лінійки та загально училищні виховні години, а саме, «УПА - Армія нескорених», «Україна пам'ятає. Світ визнає.», «На захисті Вітчизни»,»Мова – життя – міцна основа», «Потреба професійних знань для європейського майбутнього України»,»Земля – планета, на якій я живу», «Соборна єдина Україна», «Чорнобиль – скорбота пам’яті людської . З метою вшанування пам’яті великого українського поета Т.Г.Шевченка, в училищі був проведений тематичний тиждень суспільно – гуманітарних дисциплін, який включав наступні заходи: конкурс-виставку творчих робіт «Мій Шевченко»,тематичну лінійку «Учітеся брати мої, думайте, читайте…», учнівську конференцію «Шевченків Кобзар», виховні години »Т.Г.Шевченко і відродження української нації», «Поезія Шевченка – це музика народної душі»,  літературний вечір «Ми чуємо Тебе, Кобзарю, крізь століття». Був проведений відео-міст (спілкування учнів по скайпу з учнями Криворізького центру підготовки та перепідготовки робітничих кадрів будівельної галузі на тему: Шевченко і сучасність). В обласному конкурсі виконавців поетичних творів »Мій Шевченко» учениця групи № 15 здобула 3-є місце. Училище було представлене   на обласній виставці учнівських виробів художньо-прикладної творчості «Свою Україну любіть» до 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка. З ініціативи директора училища була проведена екскурсія Шевченківськими місцями. Учні побували на землі, яка породила великого генія українського народу. Екскурсія має велике виховне значення і залишила в учнів приємні спогади та враження.

Актуальним напрямком виховної роботи залишається формування здорового способу життя,безпечної поведінки, підвищення рівня  інформативності учнів з питань профілактики тютюнокуріння ,алкоголізму, наркоманії, профілактики ВІЛ/СНІДу. Протягом року наставниками груп, соціальним педагогом,  бібліотекарем, медичним працівником  проводилися різноманітні форми просвітницько-роз’яснювальної роботи: виховні години, анкетування, лекції-диспути,були організовані зустрічі з лікарями, показ фільмів, спрямованих на профілактику негативних явищ в учнівському середовищі.  Учні училища брали учать в обласних конкурсах, спрямованих  на популяризацію здорового способу життя. В конкурсі «Мода на здоров'я» зайняли 3-є  місце, відзначена активна участь учнів училища  в акції «Мистецтво проти СНІДу».

Велика увага приділялася родинно-сімейному вихованню, метою якого є формування в учнів моральних цінностей - добра, людяності, важливості ролі сім’ї у житті суспільства. Щоб досягти цієї мети, в училищі проводилися  виховні заходи, спрямовані на збереження і примноження родинно-сімейних традицій. З метою дотримання єдиних вимог у вихованні учнів налагоджений та підтримується постійний зв'язок з батьками.

В рамках художньо-естетичного виховання проводилися заходи по відзначенню пам’ятних дат, традиційно проводяться загально училищні виховні заходи до державних, професійних, календарних свят. Учні училища  брали участь в обласному огляді художньої самодіяльності, в різноманітних виховних заходах, згідно плану роботи Будинку техніки та Палацу естетичного виховання учнівської молоді.

Духовно-моральне виховання, розкриття нахилів учнів – на це була спрямована гурткова робота. В цьому році 140 учнів залучено до гурткової роботи. Активну участь в гуртковій роботі беруть учні групи №15, 22,11/12, 32, інші залишаються пасивними.

Центром навчально-виховного процесу покликана бути бібліотека, завданням якої є розвивати здібності та інтереси учнів, виховувати національну свідомість, шанобливе ставлення до книги. Перед бібліотекарем – широке поле діяльності.  Васьків М.П. потрібно більше уваги приділяти професійному підходу до роботи бібліотеки, а саме: популяризувати бібліотечні знання шляхом активної участі у проведенні різноманітних виховних заходів, покращити інформаційну роботу шляхом масового та індивідуального інформування, вдосконалювати методику бібліотечної роботи.

Важлива ділянка роботи всього колективу – це проведення профорієнтаційної роботи, формування учнівського контингенту. Виконання держзамовлення є одним з головних показників роботи училища. Даються взнаки негативні підсумки проведення профорієнтаційної роботи за минулий рік:невиконання держзамовлення – 210 учнів (прийнято на навчання - 97 учнів -46,2%), не зуміли здійснити прийом учнів на професії: Монтажник гіпсокартонних конструкцій. Штукатур. Маляр, Кравець, Столяр. Реставратор виробів з дерева, Маляр, Реставратор декоративних штукатурок і ліпних виробів. Набрані групи –  мало чисельні, і, як результат, – зменшення педагогічного навантаження, падіння рейтингу навчального закладу. На організацію та проведення профорієнтації виділяються значні кошти, зокрема виготовлення рекламної продукції: (2012 р – 4405 грн.,2013 р. – 1310 грн., 3014 р. – 4364 грн.) Станом на сьогоднішній день ситуація з набором - невтішна. Кожний працівник повинен перейнятися цим важливим питанням. Адже від вирішення його залежить завтрашній день навчального закладу.

Проаналізувавши роботу навчально-виховного процесу можна зробити  такий висновок:

створена в училищі система виховання забезпечує ефективність навчально-виховного процесу, створює умови для соціалізації особистості учня, розвитку його здібностей. Але є ряд питань, яким потрібно приділяти посилену увагу, а саме:

- відсутність належного результату профорієнтаційної роботи;

- пропуски занять без поважних причин;

- низький рівень правової культури, пасивність учнівської молоді;

- педагогічним працівникам потрібно посилити індивідуальну роботу з учнями, більше уваги приділяти співпраці з батьками, організації цікавого дозвілля учнів, активізувати і контролювати зайнятість учнів в позаурочний час ,посилити роль учнівського самоврядування в навчально-виховному процесі,  проявляючи при цьому творчість, небайдужість, професіоналізм.

 

Спортивно-масова робота.

З початком  нового навчального року в навчальному закладі  на належному рівні проводилась спортивна, методична та позаурочна  робота. Роботу очолює досвідчений керівник  фізичного виховання, який приділяє цій темі значних зусиль, внаслідок цього навчальний заклад  має хороший результат на обласному рівні.

В училищі працює одна  платна секція з футболу (керівник Федьків О.В.), також працює секція на громадських засадах настільного тенісу, атлетичної гімнастики та армспорту (керівник Іваницький Б.В.) В загальному в секціях займаються понад 60 юнаків та дівчат.

Зусиллями адміністрації та викладачів фізвиховання в навчальному закладі  були проведені спортивно-масові та фізкультурно-оздоровчі заходи:

-           спортивне свято «День першокурсника», де вперше учні були нагороджені грамотами та призами;

-           першість училища  з настільного тенісу, футболу, баскетболу, легкоатлетичного  кросу.

-           Різдвяний турнір з міні-футболу, де взяли участь 5-ть шкіл;

-           товариська гра з баскетболу у 96 школі;

-           змагання з рукоборства у 13-ій Сихіській школі;

-           збірні команди училища  виступили в XXIII обласних спортивних іграх серед учнів  ПТНЗ Львівщини.

На обласних змаганнях учні училища проявили себе з хорошої сторони – це збірні команди  з настільного тенісу (дівчата), баскетболу (юнаки), які вийшли в фінал; збірна команда  з армспорту, яка посіла командне 1 місце. Спортсмени Тюменєв Олександр та Стасьо Андрій мали честь виступати на Чемпіонаті України з армспорту  в м.Харкові, де вперше в історії училища Стасьо Андрій став Чемпіоном на праву руку в категорії 60 кг, він буде захищати честь України у вересні місяці на чемпіонаті світу (Литва).

Також команда (Могиленко І.П., Іваницький Б.В.) навчального закладу брала участь у змаганнях працівників ПТНЗ Львівщини з бадмінтону, де стала чемпіоном. Працівники училища в складі Ромціва Б.М., Хамуляка Р.Р., Федьківа О.В,, Іваницького Б.В., Сторонського І. стали чемпіонами серед будівельних організацій та навчальних закладів профспілок Львівщини.  В училищі проводились змагання для працівників з настільного тенісу, волейболу, бадмінтону, міні-футболу. Також було проведено новорічно-різдвяний турнір з міні-футболу, де зустрілись команди колишніх працівників училища;  першої спецгрупи з футболу і теперішніх працівників.

 

Фінансово-господарська діяльність.

На зведеному кошторисному рахунку на 2013/2014 н.р.4874,4 тис.грн., з них:

  • на заробітну плату 2197,8 тис. грн.,
  • нарахування на заробітну плату 798.3 тис.грн.,
  • на харчування та матеріальне забезпечення дітей-сиріт 39,4 тис.грн.
  • на оплату комунальних платежів – 805,1
  • стипендія  учням – 948,7 тис.грн. З стипендіального фонду 948,7 тис.грн. виплачено71,2 тис. гривень, на преміювання  учнів витрачено 13,4 тис.грн. З бюджету на навчальний рік було асигновано коштів коштів на суму 17,7 тис.грн., а це медикаменти, господарський інвентар і інструмент, миючі засоби, канцелярські приладдя. Однак кошти на сьогодні в повному обсязі не профінансовані, капітальні видатки  в поточному році не передбачалися.

Станом на сьогоднішній день навчальний заклад має заборгованість перед іншими установами та організаціями,  працівниками навчального закладу в сумі 35,1 тис.грн. Так для прикладу, заборгованість на відрядження  складає більше 6-ти тис.грн., заборгованість по авансових звітах - 3,6 тис.грн., на придбання  матеріалів - 7,3 тис.грн.; заборгованість на оплату телефонів, вивіз сміття  становить 3,2 тис.грн.

Однак, при таких фінансових розкладах, повній бюджетній кризі навчальний заклад  фінансово функціонує.  Велика кількість членів колективу мають доплату та надбавку. Навчально-виробничий процес на 100% забезпечений матеріалами та інструментами, зв’язком та іншим. Єдине, що в поточному навчальному році відстає, так це оновлення  матеріальної бази, яку не вдається профінансувати в повному обсязі. Але я хочу відмітити ті речі, які ми все таки зробили. Повністю оновлений  2-й поверх навчального корпусу, продовжується ремонт і перепланування виробничих майстерень, зроблена сучасна автослюсарна майстерня, замінено ряд віконних блоків, оновлена система опалення, зроблені та замінені дверні блоки, зроблені душові та сантехнічні приміщення в навчальному корпусі та в навчально-виробничих майстернях. На  даний час проводиться значна робота з облаштування сучасної кухні-лабораторії, роботи якої виконані в плані інфраструктури. Питання стоїть за  вентиляцією та кухонним обладнанням, яке на сьогодні вкрай важко проплатити, а це приблизно 400 тис.грн. Це грандіозний проект, реалізація, якого вирішить ряд питань якісної підготовки  фахівців кухарської справи.

З вище наведеного можна зробити  висновок, що навчальний заклад потужно працював, розвивався в тих складних фінансово-економічних умовах, а все це - рутинно-важка робота  людей за виключенням тих, котрі  вперто не хочуть себе переглянути.

Один мудрець сказав: «Якщо людина не має можливостей всім робити  добре, але в неї є можливість нікому не причиняти зло». Я вважаю, що ця мудрість повинна бути лозунгом для окремих членів колективу навчального закладу.

Продовжуючи розділ фінансово-господарської діяльності хочу сказати, що результат досягнень та забезпечення життєдіяльності  в даний час тримається на фінансах,які заробляє навчальний заклад. Так з вересня по червень на рахунок училища  надійшло близько 300 тис.грн. «живих» грошей, а це дійсно суттєва підтримка і заповнення порожньої ніші бюджетного фінансування, без цих коштів ми дійсно би, «зупинились». Сьогодні, маючи ті кошти, шукаємо  варіанти їх оплати через держказначейство, і що саме головне, що ми їх знаходимо. На сьогоднішній день( і це вже протягом  багатьох років) навчальний заклад  є незаперечним лідером в даному напрямку і з кожним роком цифра зароблених коштів зростає.

Користуючись нагодою, хочу  подякувати  заступнику директора з НВР, старшому майстру, всім, за рідким виключенням,  майстрам виробничого навчання за розуміння, їх позицію та бажання бути лідерами в кращому розумінні цього слова.  Буде логічно, згадавши одних, не виразити подяку іншим - то ж прийміть щиру подяку,  головний бухгалтер зі своєю службою, заступнику з ВР, яка в надзвичайних умовах  досягає позитивних результатів, методисту, завгоспу  з своїм не завжди задоволеним колективом господарської частини.

Спасибі всьому колективу за досягнуті результати. Тішить те, що ми є в десятці кращих серед всіх навчальних закладів Львівщини, але не покидаю надію бачити нас в трійці кращих.

Дякую всім за увагу, бажаю здоров’я, добра, чистого неба, позитивних результатів Вашої праці.

 

Анкета вступника

ПОДАТИ ЗАЯВУ

Календар

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода

Статистика

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні46
mod_vvisit_counterВчора414
mod_vvisit_counterЦього тижня1314
mod_vvisit_counterМинулого тижня2973
mod_vvisit_counterЦього місяця8300
mod_vvisit_counterМинулого місяця11160
mod_vvisit_counterВсього517312

Онлайн: 5
IP адреса: 54.167.230.68
,
Сьогодні: 21 черв., 2018
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval